Refund policy
Retourneren / voorwaarden
Ben je niet helemaal tevreden? Retourneren mag (bijna) altijd. SelectedBy hanteert een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst om jouw producten te retourneren. Dit geldt voor (bijna) alle producten*. Wanneer de door SelectedBy afgeleverde artikelen niet op tijd worden teruggezonden, gelden de zaken als geaccepteerd door de klant.
De kosten voor retouren zijn voor jouw rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. Tip: bewaar je ontvangen Track & Trace nummer totdat we de retourzending ontvangen hebben.
Wij accepteren alleen geretourneerde artikelen die:
- zijn aangemeld;
- in de originele onbeschadigde verpakking worden teruggezonden;
- onbeschadigd en ongebruikt zijn;
- een retourbon bevatten;
- alle eventuele meegezonden gifts bevatten.
Wanneer een van bovenstaande punten niet is opgevolgd, zal € 5,- administratiekosten in mindering worden gebracht en/of een korting worden toegepast en/of wordt de retourzending niet geaccepteerd.
Indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, voldoet SelectedBy het bedrag uiterlijk binnen 14 werkdagen* na retour ontvangst van de artikelen.
Is een gedeelte van jouw bestelling betaald met een cadeaubon of kortingscode van SelectedBy dan ontvang je een kortingscode van SelectedBy voor dat bedrag gelijk aan de looptijd c.q. duur van de betreffende cadeaubon of kortingscode.
* Bij gebruikte en/of vintage items is het niet altijd mogelijk om producten te retourneren. Dit staat dan apart vermeldt.
* Eventuele kosten voor verzending, onze cadeauservice en express leveringen worden niet teruggestort.
Breekbare items, schade en verzekeren
Wij pakken jouw breekbare items heel zorgvuldig en met veel liefde in. Maar op het moment dat wij jouw bestelling aan de vervoerder overdragen, kunnen wij er niet meer garant voor staan.
Daarom adviseren we je om breekbare items altijd tegen een geringe bijbetaling te verzekeren voor schade. Maar dat is uiteraard altijd jouw eigen keuze. De kosten voor het verzekerd verzenden, zijn afhankelijk van de vervoerder die je kiest en deze zie je bij het afrekenen.
Als je je bestelling verzekerd hebt en er is schade, wil je dit dan zo snel mogelijk via het contactformulier bij ons melden? Aansluitend vragen wij ook de volgende foto´s aan ons toe te sturen.
- De buitenverpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode.
- Een detailopname van de adressering en de barcode.
- Een detailopname van de schade aan de buitenverpakking.
- Eén of meerdere foto’s waarop de binnen-verpakking goed te zien is.
- Eén of meerdere foto’s van het beschadigde artikel in zijn totaliteit.
- Een of meerdere detailopnames van de schade aan het artikel.
Als je je bestelling niet verzekerd hebt, kunnen we er helaas niets mee.
Klachten? Laten we het (proberen) op te lossen
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland of verwacht. In onze algemene voorwaarden kun je lezen hoe wij met jouw klachten omgaan. Het is gebruikelijk dat je je klachten eerst bij ons kenbaar maakt via het contactformulier. We zullen er dan alles aan doen om deze te fixen, want SelectedBy houdt van tevreden klanten
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Garantie? Ook daarover hebben we nagedacht
Je koopt vintage items, je begrijpt dan ook dat de redelijke verwachtingsduur lager ligt dan die van nieuwe items. Denk bijvoorbeeld aan een vintage lamp, de fabrieksgarantie is vaak al verlopen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een vintage kandelaar of schaal. Die zal zeker mooi zijn (en de staat wordt zo goed mogelijk beschreven) maar deze verkeert niet in absolute nieuwstaat.
Maar wees gerust, ook bij vintage artikelen nemen we onze verantwoordelijkheid en stellen daarom een garantieperiode in van 14 dagen. Gebruik of test je vintage artikelen dan ook direct, dan ben je in ieder geval op tijd als er iets mee is.
Op nieuwe items zit natuurlijk ook garantie en wel de wettelijke garantie. Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen of als het artikel na geringe tijd kapot gaat, zal SelectedBy zorgen voor een passende oplossing.
Neem altijd vóór het retour sturen van het product contact op met ons via het contactformulier.
We zullen ons uiterste best doen om de klacht naar tevredenheid op te lossen.